Przejdź do menu głównego Przejdź do treści Mapa serwisu

Otawa Group Grupa Doradcza Badanie obsługi klienta przez dealerów maszyn rolniczych (część druga)

Badanie obsługi klienta przez dealerów maszyn rolniczych (część druga)

W naszym badaniu nie ograniczyliśmy się jedynie do analizy statystyk odpowiedzi, lecz przyjrzeliśmy się również ich formie i jakości.

Na przesłane zapytania dotyczące traktorów i/lub maszyn towarzyszących, w przeważającej liczbie przypadków otrzymaliśmy odpowiedzi zawierające pytania o serię, model lub moc ciągnika.

Jednakże w większości odpowiedzi zabrakło standardowych zwrotów grzecznościowych, takich jak „Dzień dobry”, „Szanowny Panie” czy nawet „Witam”, nie wspominając już o takich zwrotach, jak: „Dziękuję za zainteresowanie naszą ofertą”.

Handlowcy najwyraźniej założyli, że mamy już sprecyzowany model i doskonale wiemy, czego poszukujemy.

Owszem, pojawiały się pytania o potrzeby, rodzaje upraw, wymagane wyposażenie maszyn itp., lecz tego typu odpowiedzi stanowiły mniej niż 50% wszystkich (czyli poniżej 22% całej badanej populacji dealerskiej, liczącej 172 firmy). Można zatem wysnuć wniosek, że samo usprawnienie pierwszego kontaktu z klientem, na przykład poprzez BDC, nie gwarantuje utrzymania tego klienta podczas dalszej obsługi przez dział handlowy.

Niezwykle niepokojący jest również sposób prezentowania ofert maszyn. 17 Dealerów, którzy w ogóle przesłali jakiekolwiek informacje ofertowe, skupiło się wyłącznie na modelu i cenie, pomijając szczegółową specyfikację maszyn. To uniemożliwia klientowi nie tylko porównanie z innymi modelami, ale także z ofertą konkurencji.

Z jednej strony, w pewnym sensie „zmusza” to klienta do osobistej wizyty u dealera w celu uzyskania dodatkowych informacji. Z drugiej jednak strony, rodzi się poczucie braku poważnego podejścia do klienta i zrozumienia jego potrzeb.

Kilku dealerów zaprosiło do swojej siedziby lub poprosiło o kontakt telefoniczny. Jednakże, poinformowaniu, że na obecnym etapie jedynie przeglądamy różne oferty, kontakt w większości przypadków się urywał.

Biorąc pod uwagę tę sytuację, nasuwa się pytanie, w jaki sposób dealerzy zamierzają komunikować się z młodszym pokoleniem, które preferuje komunikację elektroniczną od rozmów telefonicznych?

W przypadku pytań napisz lub zadzwoń: