Przejdź do menu głównego Przejdź do treści Mapa serwisu

Otawa Group Grupa Doradcza Elektromobilność – moda czy potrzeba czasów?

Elektromobilność – moda czy potrzeba czasów?

Z naszych szkoleń na temat elektromobilności skorzystało już ponad 1100 osób. Przeprowadziliśmy 53 sesje szkoleniowe na temat samochodów elektrycznych co dało nam 70 godzin przekazanej wiedzy.

„Elektromobilność na dobre zagościła w naszym świecie i zatacza coraz szersze kręgi. To już nie fanaberia czy wielkomiejski lans ale sposób na walkę z zanieczyszczeniem środowiska, obniżeniem kosztów transportu, ergonomię podróżowania. Ale czy na pewno? Elektromobilność to cały ekosystem związany z zagadnieniami technologicznymi, gospodarczymi, ekonomicznymi, infrastrukturą i szeregiem zagadnień w obszarach legislacji, rozwiązań administracyjnych i podatkowych.
Skąd się wzięła i co wiąże się z rozwojem elektromobilność. Jak sprzedawać pojazdy elektryczne. Co z infrastrukturą do ładowania. Jak wygląda serwis. Jakie są faktyczne korzyści. Na te pytania oraz wiele innych odpowiadają szkolenia z elektromobilności organizowane przez Otawa Group” – Andrzej Brylak, Ekspert do spraw elektromobilności.

 

Pierwszy silnik na prąd stały został skonstruowany w 1829 roku. W 1859 roku francuski fizyk, Gaston Plante, wynalazł akumulator kwasowo-ołowiowy-pierwszą baterią zdolną do powtórnego ładowania, a już w roku 1884 został zbudowany pierwszy samochód elektryczny. Łączna liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych na świecie do 2020 roku to prawie 8 mln.

Obecnie pojazdy elektryczne to nie nowość rynkowa i ciekawostka, to rzeczywistość, która znacząco wpłynie na rynek motoryzacyjny. Liczba sprzedanych samochodów elektrycznych rośnie. Co chwilę pojawiają się nowe modele.
Elektromobilność wywołuje mnóstwo pytań i dyskusji w obszarach związanych z ekologią, kosztami oraz infrastrukturą dostosowaną na potrzeby użytkowników.

Dopłaty dla osób prywatnych i firm na zakup elektryków wprowadza wiele państw. Rozbudowywana jest sieć stacji ładujących, wprowadzane programy wsparcia: brak podatku od zakupu elektryków, zwolnienia z opłat parkowania, możliwość użytkowania bus pasów, wjazd do stref niskoemisyjnych, itd. Część rządów zapowiedziao wprowadzenie w przyszłości zakazu na zakup samochodów spalinowych. Wiele środowisk wpiera promowanie elektromobilności i działania mające na celu popularyzację samochodów elektrycznych.

W Polsce głównymi problemami w rozwoju elektromobilności są wysokie ceny zakupu pojazdów i mała ilosść ładowarek w przestrzeni publicznej. To nie wpływa jednak na brak zainteresowania zakupem a jednym z głównych argumentów przeciwko zakupom jest ograniczony zasięg tych pojazdów. Ponad 70 proc. polskich kierowców uważa, że elektromobilność to przyszłość motoryzacji. Uznają pojazdy elektryczne za tańsze w eksploatacji (61,2 proc.) i mniej awaryjne (30,3 proc.). Doceniają też rzadsze przeglądy oraz brak konieczności wymiany olejów czy tradycyjnych części, które podlegają zużyciu (28,9 proc.). Do tego dochodzą kwestie ekologiczne, które są ważne dla 28,6 proc. badanych.

Elektromobilność to wiele zagadnień, pytań i często brak podstawowej wiedzy – począwszy od idei, zasad działania, badań rynku, poprzez dane techniczne, po samą sprzedaż samochodów elektrycznych. Jako firma szkoleniowo-badawcza specjalizująca się w branży motoryzacyjnej jesteśmy odpowiednio przygotowani do tematu samochodów elektrycznych. Odpowiadamy na wiele pytań, przekazujemy wiedzę techniczną i sprzedażową oraz zgłębiamy i szczegółowa poruszamy wyżej opisane zagadnienia.

Współpracując z dostawcami samochodów, posiadając badania rynku, znając specyfikę klienta, mechanizmy sprzedażowe oraz współpracując z ekspertami w dziedzinie elektromobilności przygotowaliśmy specjalną ofertę szkoleń dotyczącą elektromobilności i sprzedaży samochodów elektrycznych.

Zachęcamy do skorzystania ze szkoleń, podczas których przybliżymy tematykę i przekażemy cenną wiedzę na temat elektromobilności i produktów, które na stałe wpiszą się w naszą codzienność.

Szczegóły znajdziesz tutaj.