Strona startowa Badania rynku i społeczne


Tajemniczy Klient – Mystery Shopping


Badanie Tajemniczy Klient/Mystery Shopping pozwala na ocenę poziomu obsługi Klienta i nie tylko.


Badanie Tajemniczy Klient jest specjalistycznym narzędziem służącym do oceny procesu obsługi Klienta oraz ekspozycji towarów i materiałów marketingowych. Może także być wykorzystywane do oceny organizacji sprzedaży/usług i sposobu prezentowania ofert handlowych kierowanych do Klientów biznesowych i Klientów indywidualnych.

Na czym polega badanie Tajemniczy Klient?

Realizacja badania Tajemniczy Klient polega na odwiedzaniu placówek firmy (instytucji, organizacji) przez odpowiednio przeszkolonych audytorów (zwanych Tajemniczymi Klientami), którzy wcielając się w rolę zwykłego Klienta, oceniają jakość świadczonych tam usług oraz ich zgodność z ustalonymi standardami. Badanie Tajemniczy Klient realizowane jest w różnych kanałach komunikacji (placówka, infolinia, call center, strona internetowa).

Badania Tajemniczy Klient mogą służyć jako narzędzie m.in. do:

  • oceny jakości obsługi Klienta oraz stopnia przestrzegania standardów w punktach sprzedaży (salonach, placówkach bankowych, salonach telefonii komórkowej itp.,
  • oceny wizualizacji oraz ekspozycji w punktach sprzedaży,
  • ocenie różnych kanałów komunikacyjnych pomiędzy firmą a Klientem,
  • oceny procesu sprzedaży oraz zamawiania towaru.

Program Double Agent – Co to jest?

Program Double Agent jest autorskim narzędziem badawczo – szkoleniowym, którego celem jest diagnoza poziomu obsługi Klienta, oraz działania naprawcze realizowane za pomocą cyklów szkoleniowych. Program ten można zastosować m.in. w branży telekomunikacyjnej, odzieżowej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, finansowej, gastronomicznej, hotelowej.

Co badamy w Double Agent:

  • ocena standardów,
  • ocena wyglądu punktu sprzedaży,
  • ocena procesu sprzedaży,
  • ocena pracowników,
  • ocena materiałów reklamowych,
  • porównanie do konkurencji,
  • ocena oferty produktowej,
  • ocena wyglądu pracownika.

Dzięki zastosowaniu programu Double Agent uzyskujemy:

  • możliwość monitorowania funkcjonowania sieci sprzedaży,
  • możliwość modyfikacji oceny standardów obsługi oraz standardów ekspozycji,
  • możliwość zdobycia przewagi konkurencyjnej poprzez monitoring działań firm konkurencyjnych uwzględniając ceny, produkty oraz kanały sprzedażowe,
  • możliwość edukowania naszych pracowników w oparciu o rzetelne programy szkoleniowe.